lördag 6 september 2008

Fattar inte!

Bild tagen med mobilen

Besökte idag en kyrkogård tillsammans med släktingar för att lägga en blomma vid minneslunden. Där fick jag se en nalle som satt bland alla blommor. Det fick mig att tänka på alla som missköter sina ungar på alla tänkbara sätt och så finns det familjer som inte får chansen att älska och se sina barn växa upp. Vad menar jag då med att missköta sina barn.....Jo att inte ha rena kläder, lukta inpyrt som en fimp i en askopp, aldrig få hjälp med läxor eller ta hem eller gå till kompisar. Leker ute på kvällarna vind för våg och har dåligt med normer eller kanske inga alls. Som tur är finns det inte så många men jag ser dessa barn varje dag vilker är förjävligt. Fattar inte varför sociala är så flata och varför vi vuxna människor i samhället runt dessa barn inte gör något utan bara skyller på andra.......Ja jag också. FAN! Jag fattar inte varför.

2 kommentarer:

Tesa sa...

:(
Kan inte annat än hålla med dig.

Anonym sa...

ja eller så kan man slå barn under skoltid , eller sjunga nidvisor om dom som lärare.