måndag 22 februari 2010

Anorexi eller skönhets ideal?


Råkade snubbla över en blogg idag där en flicka skrev om sina drömmar om att bli smal.
Så här skriver hon själv:
Jag vill vara smal! Jag vill vara den smalaste bitchen på hela skolan! Jag vill vara helt platt. Inga former. Kläderna ska hänga ner från mina axlar, som trasor. Axlarna, som är beniga och knotiga. Magen ska inåt, brösten små. Ingen kille ska tycka att jag är värsta attraktiva sexbomben med dom perfekta kurvorna. Det är inte det jag vill ha. Jag vill bara vara tunn. Som luft. Typ så tunn att jag ramlar/blåser omkull när det är stormigt ute. Jag vill att folk ska dra efter andan. Se mig för det jag inte är. Fet.
Jag blir rädd när jag upptäcker att det finns ett helt nätverk av flickor/tjejer/kvinnor som är inne på den här "trippen". Snacka om förlorare.............Ja till slut kommer de att se ut som flickan på bilden om de överlever.

Inga kommentarer: