fredag 8 oktober 2010

Legobiten!


Varje år när en ny pristagare i litteratur presenteras står jag lika oförstående och ser antagligen ut som ett frågetecken. Antingen är jag en litterär analfabet eller så är det bara författare för en mindre grupp människor som får priset. Varje år är det dock andra författare med i förhands snacket som jag självklart har hört talas om eller till och med har läst. I DN idag sammanfattade Henrik Berggren det ganska bra "Det bästa med Nobelpriset är att författarens böcker NU går att köpa i bokhandeln". Det säger ju allt om tillgängligheten av dessa texter/böcker som jag aldrig hört talas om och i ärlighetens namn inte bryr mig om heller.

1 kommentar:

Rosen sa...

Nu är du ju bra lik en Hitler igen, eller är det komikern Charlie Chapplin? Du får faktiskt hjälpa till lite nu, själv!