lördag 15 januari 2011

2011-01-15


Befolkningen i Stockholm växer i en faslig takt och en av orsakerna är att vi lever längre men den stora anledningen syns ju i landsorten. Ja det är ju fler dialekter och vannebies i stan både på gott och på ont. Sitta på ett kafé i "sofo" och blunda så kan man ju tro att kaffet serveras i Grums, Nyköping, Arboga eller någon norrländsk håla. nu kanske jag var taskig men va fan.......

Hur ska alla få plats? Vargjakten delar Sverige i två läger och själv tycker jag att djur, natur och människor ska leva mer i symbios och inte anpassa naturen bara för människans skapade behov. För (typ 100 år sedan) fanns det ju både varg och björn i skogarna runt Stockholms län. Visst skulle jag "skita" på mig om jag mötte en björn i skogen men det gjorde jag också när jag för första och enda gången i mitt liv mötte en grävling och det gjorde jag mitt i Stan på Magnus Ladulåsgatan. Nu blev vi lika byxis båda två och sprang åt var sitt håll, så tror jag det skulle bli i skogen också om vi skulle möta ett vilt djur. Upp till kamp för lika villkor mellan djur, natur och människor.

Inga kommentarer: