söndag 3 juni 2012

Till varmare länder!


Vem kan klaga på svensk sommar när det andra juni är 5 grader varmt och inte varit så sedan 1928? Jag bara undrar samtidigt som jag ganska ofta får frågan varför jag byggt ett hus i Grekland. Ja det är ju bara att kolla in vädret som Svensk sommar brukar bjuda på.........Vatten i nubben på midsommar är ju bara ett exempel av många, nä då sitter jag hellre i bilen någonstans på E75:n på väg genom Europa mot mitt soliga Thassos där vi förra (nästan 8 v) sommaren bara hade en regndag. 
Nu kanske det låter outhärdligt men ön är som namnet betyder en ö fylld av skog och växtlighet och på sina ställen subtropisk med egen sjö och mycket vatten från bergen. Så tro fan man längtar och nu räknar ner dagarna tills vi åker, ja färjan över till Tyskland går på kvällen den 21 juni och sedan tar det c:a 50 timmar. 
Från dörr till dörr kanske 60 timmar om jag tar i att färdas mot vår solgarranti, sug på den du.

Inga kommentarer: