torsdag 20 september 2012

Som skräddare!!



Slutade tidigt idag och med fläsklägg i stor kastrullen för ett par timmars kock medan jag lägger upp två par byxor till mig som jag köpte på rea i Thessaloniki och ett par till yngsta. Har alltid varit tvungen att lägga upp byxor med min ringa (167 cm) längd och måste säga att jag blivit mycket bra på det.

Såg i riksorganet DN i morse att affischerna från Gröna Lund genom åren nu har blivit en bok med närmare 200 av dessa från 1971 och framåt. Minns när jag i åttonde klass pryade på reklambyrå/tryckeri med Leif Illernäs som ägare och det var just dessa affischer som jag mins vi screentryckte på gammalt hederligt sätt och sedan jag fick tvätta ramarna med thinner...Uj, uj, uj det var tider det! 

En ball utställning som jag måste komma iväg på är den som i dagarna öppnar på Östasiatiska med Kinesisk fotografi och måleri.



Inga kommentarer: