måndag 5 november 2012

En måndag i november.


Vaknar en vanlig dag i november och näsan är täppt och huvudet dunkar av huvudvärk. Ingen ide´att gå till jobbet idag utan tog en lätt frukost och ett par av våra Grekiska värktabletter. Dagen går i sängläge med ömsom sömn, ömsom läsning, ja det är tur jag hittat en god bok och också har en skön säng.

Skittråkigt att vara förkyld och jag undrar varför? God middag hos en arbetskamrat i lördags och motion i går med 13 kilometer power walk så jag tycker hälsan borde vara på topp men icke sa nicke. Har i alla fall ingen feber!

Läser förstrött i dagens riksorgan DN att Beatrice Ask vill höja straffen för inbrott medan jag också läser i att flera kvinnor blivit mördade, antastade och våld förda.   
Man pratar inte om skärpning på tryggheten av utsatta kvinnor och kanske är det inte på tapeten så att säga, inte just nu i alla fall. Inbrott kan man ju försäkra sig emot men inte mot våld......Ja inte förens någon dör eller blir kraftigt skadad, kanske för livet.

Å så klagar jag på en liten förkylning....Nä nu går jag och läser en stund till!


Inga kommentarer: