söndag 3 november 2013

Kanske möts vi igen?



Helgen har gått i eftertanken och minnenas tecken och självklart ett besök hos mamma och de andra som vilar på Haga Norra. Planterade om lite och tände ett par ljus så klart. Du skulle ha blivit 94 i november mamma och jag saknar dig och kanske ses vi en dag igen. Spooky!!

Har lagat grekiskt i helgen med Moussaka, feta i ugn, svarta salta oliver, vit iskall Boutari och sallad, det blev hur mycket som helst och resterna räcker till middag i morgon också. 

Läser ju just nu Pascalidous bok "KAOS" som ger även mig ny förståelse för vad som egentligen sker och ur ett historiskt perspektiv har hänt i Grekland. 
Ja jag är ju inte helt tappad men det är svårt att riktigt känna in förutsättningarna för det Grekiska folket men när jag läser boken här hemma kan jag relatera på ett annat sätt. 
Ur ett storstads perspektiv och inte som en ö bo på den turistiga lands byggden under de två månader jag kanske är där per sommar. 



Inga kommentarer: