torsdag 6 november 2014

Nu kör vi......


Vaknar upp och där är första snön för mig som nollåtta och bestämmer mig blixtsnabbt för att skippa cykeln idag och pudrar näsan och sticker till tuben i mina hoods. Lampan i spärren visar ett irriterande rött kors och jag nekas inträde eftersom det inte ligger några riksdaler på det blå kortet. Måste be spärrkillen om hjälp med apparaten som fyller på och vips så är jag med i matchen igen.

Min torsdag förmiddag på jobbet består i att måla med barnen och jobba med färger som är ett av mina bästa (om jag får säga det själv) ämnen och vi målar på växtpapper och sätter olika färger i barnens händer och medvetande.




Väl hemma efter en tidig dag får balkongmöblerna lite omsorg och får till slut sin vintervila i mitt varma kök. Ingen mer ouzo eller morgonkaffe på balkongen på ett tag med andra ord, Men slaskhelvetet har bara börjat och förhoppningsvis får vi snart vinter på allvar så den böta, fuktiga ångesten försvinner. Blä säger jag bara.

Fick igår min kallelse till femte årskollen av min tjocktarms cancer och i början av december blir det just den femte gången med magnetröntgen, lungröntgen och träff med min läkare/kirurg och sjuksköterska på Ersta, samma goa kvinnor som både opererade mig och följt mig på den här resan till att (peppar peppar) bli frisk. 
Ja jag känner mig nästan välsignad att få haft samma människor runt mig när jag hör och ser hur det kan vara i vården där många studsar både hit och dit som i ett flipperspel.

Styrelsemöte och personal möte vankas så det blir att styra bilen till jobbet och kolla hur däcken fäster och om jag kommer fram.

1 kommentar:

Anonym sa...

Håller tummar och hoppas det går bra för dig på "kollen". // Björn