lördag 16 maj 2015

Vacker väg.




Går in på Svenska Ambassadens sida för Skopje och Makedonien för att uppdatera mig om läget eftersom det varit oroligt där och jag kommer att köra genom på min väg till Grekland. Även om det tar tre timmar och jag sällan brukar stanna utan har tankat i Serbien så är det ju skönt om vi som färdas på de Makedonska vägarna kan vara lugna och njuta av det vackra  bergiga landskapet.

Sonen kommer hem från mega loppis i Bagarmossen med en tunika och ett par sneakers, ja nu blir det till att köra en sväng med Volvon när har ska byta adress efter en vecka i hoodsen. Just nu ser jag 6 par i hallen och med hans 47:r blir det väl c:a en kvadratmeter skor och jag tycker det är skönt med stor hall.

Skickade ett mail med bilder till Auktionsverket för att få en ungefärlig datering på några Kinesiska urnor och fick ett svar med uppgiften om att det troligen var från 1800-talet och att man gärna ville se dem på auktion där. Nu är jag inte intresserad av det utan ville bara veta hur gamla de kunde vara och behåller såklart dessa skönheter hemma i fönstret.




Inga kommentarer: