tisdag 5 april 2016

Drygt 20 grader på Thassos.




Sitter och slötittar på hockey när det plingar på dörren så jag studsar till men kommer samtidigt på att jag lovat att hjälpa en av grann tanterna med att bära ner ett bord. Samma bord som jag bar upp här om dagen men som tydligen inte funkade eller passade, ja mycket med det jordiska är det. 
Snäll granne som man är var det bara att hiva upp möbeln på starka armar. Men i vårt hus är det självklart att hjälpa varandra och när jag är i Grekland håller grann-tanterna koll och vattnar blommor och kollar post. 

Fick igår mitt "greencard" från Volvia som jag måste visa upp längst vägen ner till Grekland så nu känns det nära trots att jag inte ska sticka än på lite drygt två månader. Dags dock för att beställa biljett till färjan mellan Trelleborg-Rostock så jag inte står där med skägget i brevlådan  när det är resdag.





Inga kommentarer: