tisdag 5 juli 2016

Sånt händer här men inte alltid hemma.


Har haft lite strul med räkningarna från internet och telefonbolaget OTE här i Grekland. 
Ja inte för att det strular med avstängning eller så men antagligen är det banken och även jag som inte synkar riktigt. Det där med autogiro och att jag ser till att kontot har balans är nog lite boven i dramat. 
Hur som helst ringde jag upp bolaget för att kolla om det inte fanns någon interaktiv lösning på saken och hör och häpna. 

Tjejen säger till mig på perfekt engelska att mitt internet var uråldrigt och hade gått ut för fyra år sedan och att nu skulle jag få ett gäng mer Megabit och ett nytt snabbare modem för samma pris jag betalar nu. 
Sånt händer ju bara inte men det hände mig idag och på torsdag eller fredag ska en tekniker med nytt modem komma och installera här på ön Thassos. 

Jag är imponerad faktiskt och nu kan jag se mina räkningar med en enkel inloggning på OTE:s hemsida hemma från Stockholm.

Jag var dock tvungen att få en tillfällig pinkod från dem och det gick inte att ta den på min svenska mobil utan jag fick snällt åka och köpa ett Vodafone kontantkort och har nu inte bara direktkontakt utan har också skrämt upp livet i en gammal Sonny Ericsson telefon som jag har haft liggande som reserv.

Snacka om retrokänsla.

Gick till slaktaren efter jag gjort marmelad av aprikoserna jag köpte i måndags och han frågar mig vilken storlek jag vill ha och säger "metrio" och får en "kåtopolå" på 1,5 kg som kommer att räcka för mig i flera dagar.

Prutt mätt och belåten sitter jag nu här och läppar på en Mythos och bara myser även om jag längtar efter min vackra kvinna som ska komma till mig snart. Ja och så lilleman, yngsta sonen som ska fira sin 19 års dag här på ön. Yamas!!



Inga kommentarer: