tisdag 27 juni 2017

Nytt i galleriet.



Termometern säger 29 grader i huset och kan bara undra vad den är ute.

Var idag inne på min Grekiska bank och betalade skatten för 2016 som varje år kommer i typ oktober. Själv är jag aldrig på plats när räkningen kommer och det skulle se ut hemma i Sverige om man skulle betala skatteverket som jag nu c:a ett halvår för sent.

I morgon ska jag till veterinären med Cornerlia som jag kallar henne för en sterilisering, ja hon har gjort sitt och katterna blir bara fler samtidigt som jag ser på henne att det tar. Hankatterna är ju inte ömma direkt och hennes såriga öron borde få läka. De honkatter i byn som blivit steriliserade blir snabbt starkare och får snabbt ett bättre liv faktiskt och det kan man ju unna dem.

Tiden rullar på och det börjar bli dags för en tur till stranden, en frappè, bokläsning och ett litet dopp.


Inga kommentarer: