lördag 24 februari 2018

Snön faller.



Snön faller mjukt över stan och det är valår där KD hänger på fallrepet och hoppas bli räddade av schlager "Messias" Bert Karlsson, ja tiden är ur led mina vänner. 

Hjärtat funkar och min dagliga dos av medicin består av fem olika piller som ska göra att saker och ting rullar på utan att det blir tilt någonstans bland kranskärl och ådror i övrigt. Kanske har jag haft tur som kommit i tid till vården i stället för bara helt plötsligt bara liksom lägga ner.

Är ju nästan aldrig sjuk och fick en ny erfarenhet när jag skulle på "mina sidor" på försäkringskassan både göra ditt och datt.......noll koll med andra ord. Upptäckte att jag hade samma sjukpenning som jag hade vid min cancer 2009 fast jag som nästan alla självklart fått en helt annan inkomst sedan dess. Ja jag är ju "peppar peppar" nästan aldrig sjuk. Sist jag var borta från jobbet var ett par halsont dagar på våren 2016 och sådant sköter ju arbetsplatsen.

Ja försäkringskassan tycks leva sitt eget liv och när jag ringer dem så meddelas jag att mitt ärende ska ta cirka en månad att behandla och godkännas. Konstaterar att det antagligen är skönt att man inte är högfrekvent kund hos dom. Lägger nog hellre näsan i vädret och skorna på hyllan.

Hör talas om att det från riskkapitalbolagen inom skola och barnomsorg helt fräckt skickar ut interna meddelanden om att man som anställd bör rösta på på alliansen för att säkra vinsterna till bolagen. Men inte fan lär det komma de anställda eller verksamheten till godo utan göda bolagens ägare och aktieinnehavare. 

Skäms på er.




Inga kommentarer: