söndag 23 december 2018

Lördag 23 december 2018



Blir lite extra inspirerad när jag från fönstret ser fyra rådjur på allmänningen utanför mitt fönster letande efter något att äta i snön. 

Dom dröjer kvar en lång stund och verkar hitta ett och annat under det vita täcket av puder. 

Jag delar ett äpple och smyger upp balkongdörren, slänger ut bitarna men inte en tillstymmelse till reaktion från klöv polarna. 

Kanske har dom svagt luktsinne eller så gillar dom inte frukten?

Det lackar ju mot jul och vitlök, senap och den inlagda sillen är gjord. 

Vildsvinsstekarna ligger i marinad och ingredienserna till yngsta sonens veganmat är inköpt och skall bli kul att göra till vår gemensamma middag, grabbarna, kärleken och jag.

Öl, Glögg, Julmust, vin och Skåne på lager och nu handlar det bara om att komma ihåg att temperera dryckerna lagom tills det är dags.

I allt stök nås jag av en rullande text på TV skärmen som berättar om Tsunami i Indonesien. 
Kollar nyheterna och det berättas också om den 21-åriga tjejen i från Eksjö som nu hittats död och tydligen inte utsatts för brott och kanske tragiskt tagit sitt liv så här i tid av jul när vi alla mer än någonsin borde rå om varandra och må bra.

Va fan! Glädje temperaturen sjunker åtskilliga grader och jag får ta en tur till fönstret för att kolla rådjuren för hopp.....................God Jul!!

Inga kommentarer: