torsdag 11 juni 2009

Kanske vägen till paradiset går.............

Mitt himmelrike...kanske!



Kanske går vägen till paradiset via Tantolunden eller något annat naturskönt ställe som ligger nära våra hjärtan......Vad vet ja? Jag är ju inte religiös och inte speciellt troende på något sätt, men en sak är säker att naturen ger en övermänsklig känsla ibland. Gå i skog, vandra i fjäll, klättra i berg eller bara sitta och "humma" på en bänk i närmsta park. Livet är för kort för att "ånga" bort i stress, gräl och miss unnande. En del snackar om att återta gator och torg (reclaim the street) men va fan är det för något. Jag som är född och uppvuxen här på söder i Stockholm har alltid ägt staden. Kanske är jag avgasskadad eller......men jag fattar inte vitsen utan tycker kort och gott att "Reclaim the park" så löser sig nog det andra också, kanske?

Inga kommentarer: