söndag 8 april 2012

Kom igen Bajen!



Slyn har vuxit till sig och och skogen på Värmdö har fått nya Rookie´s. Om ett par helger är det dags att lägga i flyt bryggor och göra vårfint på Fagerdala.


Läser en mindre notis i riksorganet DN om att på privata (observera) daghemmet "sporvongane" söder om Stavanger byter endast kvinnliga anställda blöjor med motivationen citat: "män måste få vara män". Man hävdar också från dagischefen att män är bättre på att citat: "stimulera barns grovmotorik".
Jag säger inget så har jag inget sagt som man brukar säga men jag gillar notisen.


Mycket snack nu om två saker nu, ett är vålds maffian i Södertälje och det andra att det var 100 år sedan Titanic sjönk fast själv har jag haft fokus på Sveriges handboll i kvalet till OS.


Kanske är jag blasé men va fan!


I morgon kommer landets största supportergrupp "bajen fans" att tåga Götgatan upp och över Skanstullsbron för att sedan inta Söderstadion för premiären för Hammarby IF i Superettan. Jag hoppas på vinst och att bajen kan göra sin bästa säsong på länge och också ta steget tillbaka i Allsvenskan. Kom igen Bajen!!

Inga kommentarer: