lördag 31 augusti 2013

En lördag i Sverige 2013.



Solen avlöser regnet och det blir tacos till middag idag, ja sonen fick bestämma och så fick det bli.

Har hängt upp några bilder, en i hallen och en i köket och tidigt hängde jag också på låset till Jula för att köpa lite lampsladd för att sedan gina över gatan till IKEA för en lampskärm. Inte blev jag förvånad när jag kommer ut ur butiken med ett gäng andra varor, livet på en pinne liksom.

Smet in i en parkeringslucka idag också där det framför stog en BMW dubbelparkerad som inte visade ett skit vad han tänkte utan med skrikande däck backar, hissar ner rutan och skriker "va fan det var min plats"!!! Inte visade han med blinkers eller något annat, liksom bara stod där som en dubbelparkering. Själv brukar jag blinka och lägga i backen så man ser vad jag tänkte. Ja, ja kaxig var han när han satt i bilen BMW-freaken men när han sedan klev ur var han en liten skit som inte sa halv sju. Bilarna är det väl inget fel på men de som sitter i.........HALLÅ!!!!

Obama ska skyddas i Sverige läser jag på DN nätupplaga i en bil som väger 7,5 ton, går i max 96 km/tim och har tårgaskanoner i fronten. Fan med den farten skulle vilken amatör som helst kunna göra ett attentats försök......eller? Låt han åka en Volvo i stället eller cykla med hjälm, inte en käft skulle känna igen honom och allt skulle vara lugnt!



Inga kommentarer: