måndag 27 december 2010

Mördar patrullen.


Från ett fönster på jobbet idag fick jag uppleva "mördar patrullen". Det började med att jag hörde skränande skator på gården och gick för att kolla "vad gör dom? "Puckar" dom på varandra? Nä, när jag kollade närmare så var det flera stycken som hackade på en stackars "broder" medans säkert ett tiotal andra satt i träden runt omkring och hejade på. Kraxandet var riktigt obehagligt och lät inte som jag hört skator förut. Skatan fredade sig först och lyckades flaxa upp på en gren för att stunden senare bli nerhackad igen av "mördar gänget". Till slut hade han ingen ork eller fjädrar kvar att röra sig med utan blev dödad. Hela situationen fick mig att tänka på pöbel och mördarpacket som flockas runt avrättningar och steningar för att skrika ut sitt sjuka sinne. Primater och djur gör så........................

2 kommentarer:

Anonym sa...

I det här fallet tror jag ändå det är rätt barmhärtigt gjort av dom. Dels så kunde den ev sprida smitta vilket dom brukar känna på sig och sedan så skulle den ändå sakta dött och nu gick det snabbare. Hemskt i våra ögon och naturen är tuff men som sagt...oftast barmhärtig ändå.
Inte som vi människor.

Fr Envis

Glas och Klorid sa...

Ja jag har ju koll på naturen. Men när det blir så tydligt och som en illustration till hur människor faktiskt kan bete sig blir det skrämmande i alla fall.