måndag 30 maj 2011

Solig dag.


Dagens glada nyhet är väl att Tyskland tänker avveckla kärnkraften.....Vi får väl se den som lever för har vi inte hört det förut?

Fick ett sms att nu var mitt nya pass klart och glad i hågen tog jag mig till Bergsgatan vid 18 tiden för att hämta. Ja det var inga problem för mig, betalade inte ens parkeringen. Men jag undrar hur lång tid det skulle ta för de andra som med små barn satt där och väntade på att få söka pass när jag kom och fortfarande satt där när jag gick. Barnen gnälland om hunger, trötthet och annat. Själv tog jag mig dit för 5 dagar sedan mitt på dan och det gick hur smidigt som helst. Man får helt enkelt ta sig tiden och gå dit mitt på dan........ Vara lite smart med andra ord.


Längtar efter Thassos, Limenaris, Kalivia.....Bara att få sitta vid huset och njuta en Ouzo och en god bok eller grilla med vännerna med ett glas kall Retsina.

1 kommentar:

Tanja sa...

Hang on! Will see you soon ;)
Tanja