måndag 16 maj 2011

Ute i spenaten...........







En heldag i naturen och jag gäspar...........



Läste i riksorganet DN att vildsvinen sprider sig som en löpeld och snart springer dom tydligen in i stan också. Själv har jag aldrig sätt någon förutom i fångenskap på skansen...typ! Tänkte att där ligger jag i skogen och kollar in några löv eller balla grenar och så.....Plötsligt är man öga mot öga med ett vildsvin. Kanske inte så ball eller vad vet jag.



Läser också om vad svårt det är för människor som blir sjuka och så har jag själv bara gott att berätta om när jag blev cancerdiagnosiserad..........Ja enligt all massmedial expertis skulle jag nog vara död nu eller så har jag dragit en vinstlott. Nä! Jag tror inte på allt som skrivs för vi/jag blir bra omhändertagna om vi bara ser till att gå till doktorn i tid och inte som så många bagatellisera sina krämpor och undvika att söka i bland i åratal. Speciellt vi män är bra på att skjuta upp och plötsligt en dag bara kunna konstatera att inget är att göra åt saken. Så utnyttja den vård apparat vi har och gå i tid gubbar och gummor.

Inga kommentarer: