måndag 26 december 2011

Efter stormen!


Det har och kanske stormar det lite fortfarande men vist är det väl bara som en liten västanvind i jämförelse med de vindar som drabbar folk i andra delar av världen. Någon får ta fram spritkök en del får röja lite träd. Ett eller annat tak får lite stryk och då kanske också efter lite fuskbygge.

Ingen tidning från riksorganet DN idag så jag läser på nätupplagan att stormen Dagmar ser till att många får det lugnt på jobbet i morgon eftersom folk kanske blir tvungna att stanna hos släckt och vänner ute i landet. Ja ta hand om varandra lite extra vet jag...........

Julhelgen har varit stökig också läser jag, Mycket fylla i hem, trafik och ute på gator och torg. Polisen undrar om tomten kommer till många nästa år? Tja! Med ett kitt Antabus kanske kan bli näst års julklapps tips.

Själv har jag inte nobbat alkoholen i år heller men så dricker jag ju med måtta och ingen (som tur är) i min närmsta omgivning har något problem med drickande heller.

Inga kommentarer: