torsdag 9 februari 2012

Snabb lunch på stan.



Att vara eller att inte vara euro-land det är frågan......Time soon out for Greece! Eller kan det bli andra bullar i det landet. Frågan för mig som har ett hus där är om det är bra eller dåligt och jag kan bara säga att jag har ingen aning. Jag tror ingen annan har det heller. Det blir väl att fortsätta vara skattebefriad där fast jag tycker jag har gjort allt som står i min makt att faktiskt försöka göra rätt för mig.
Som svensk är man ju inte van vid att bli mer eller mindre utskrattad när jag ber att få betala skatt. Så skyll er själva Greker, ja ni som inte gör rätt för er och ni som gör allt för att slippa betala er egen välfärd för mitt hus är byggt av sten och kommer att bestå.

Reinfeldt vill jobba till 75 och jag önskar honom lycka till.  Jag kommer väl för egen del på ett eller annat sätt att arbeta med något så länge jag lever. Sen vad jag gör kan man ju aldrig veta, plåta, påta i ateljén, eller lata mig i trädgården på soliga ön Thassos i ett Grekland med eller utan euro. I don´t give a shit!

Inga kommentarer: