söndag 5 februari 2012

Sovrummet en sval februaridag 2012


Trots att vi i några av Stockholms förorter har samma typ av segregering och problem som i Malmö så sker det inte lika många skjutningar här.....konstigt kanske.

Kanske skulle det vara större frekvens av älgstutsare i surdegs och lantsortstäta befolkningen i Sofo på södermalm. Ja det är nog bara en tidsfråga innan det smäller när räntorna och skulderna kommer flåsande bostadsrättsfolket i nackarna. Hua säger jag bara som sitter i en bostadsrätt själv.

Riksorganet DN meddelar att det tydligen är små skillnader mellan män och kvinnors mentala förmågor. Fast jag undrar bara när man säger att män tänker och agerar efter signalerna från hjärnan mellan benen så vilken del reagerar och signalerar kvinnan i från.

Så till sisst måste jag i schlagerhysteriska Sverige meddela att jag gillade Kenny Håkansson i både Kebenikaise och Dag Vag men tillsammans med rikspsykot Torsten Flink och hör och häpna "revolutions okestern" inte gjorde något större intryck. Då är det nog Magnus Uggla som revolterat mest hitills, och det var ju länge sedan och något nytt har ju inte hänt på schlager fronten sedan dess.

2 kommentarer:

rossanna sa...

Hej. Hoppas att allt är bra med dig? Eftersom jag är sponsrad av ett företag som jobbar inom sociala medier så har jag ex antal inbjudningar till Pinterest – det hetaste inom sociala medier just nu! Titta förbi min blogg så kan du läsa mer ifall du vill ha en inbjudan. Passar din blogg utmärkt. MVH Rossanna

rossanna sa...

Hej. Hoppas att allt är bra med dig? Eftersom jag är sponsrad av ett företag som jobbar inom sociala medier så har jag ex antal inbjudningar till Pinterest – det hetaste inom sociala medier just nu! Titta förbi min blogg så kan du läsa mer ifall du vill ha en inbjudan. Passar din blogg utmärkt. MVH Rossanna