fredag 25 maj 2012

Bästa kompisarna!




Gör inte alla så kan man ju undra?


Fick minnen från när jag var grabb och morsan sa åt mig att inte leka med min just då bästa kompis Allan för att han inte var (som hon sa) bra kille. Fan vet var hon hade fått det ifrån och inte var Allan guds bästa barn, men det var ju inte jag heller ska gudarna veta. Men jag undrade i mitt stilla sinne vad det blev av Allan och det kommer jag nog aldrig att få veta heller. Han  och hans mamma (pappa kommer jag inte ihåg om han hade någon hemma) försvann någon gång i slutet av mellanstadiet och på den vägen är det. 
Fast han är ju inte den enda som försvann ur mitt liv i miljon programmet förflyttningar av folk på senare delen av 60-talet.


Ja det kan vara problem att bo i en storstad med massor av folk som bara försvinner och så tycker folk att det är konstigt att man försvinner in i olika typer av missbruk och utan förskap. Så Allan och alla ni andra som försvunnit ur mitt liv.....Hör av er! 

Inga kommentarer: