tisdag 3 september 2013


Om ett par veckor är det 5 år sedan jag fick min diagnos ändtarmscancer och sedan i december 2009 opererades och fick min permanenta stomi.
Livet rullar på liksom och det är klart att varje årsbesök hos magnet och lung röntgen har varit ett spännings moment i tillvaron av nervositet och ångest.
Ska jag vara frisk eller inte är ju det ständiga frågan men jag ska inte sticka under stol med att jag lite ser fram emot nästa årskoll som blir min fjärde och jag känner mig (peppar, peppar) både frisk och i god form. Så när jag läser och hör om er andra som inte har det lika "lätt" eller faktiskt mår riktigt skit av denna "jävelusiska" sjukdom ska ni veta att jag håller både tummar och tår för er.

Läste om att det inte länge är säkert att man får adekvat hjälp eller ens ekonomiska resurser till bra skolgång om man har ett konstaterat handikapp eller behov av särskilt stöd.

Jävla sätt att inte skapa framtids förutsättningar för andra än de som har ekonomi. Så bort med det här stinkande nedrustnings "blocket" som nu har haft makten alldeles för länge.
Jag blir helt enkelt rädd när jag tänker på var många det är som röstar på det borgliga blocket och då i första hand på Moderaterna och Folkpartiet.
Ja för jag har aldrig gjort det och kommer aldrig att göra det heller.
Jag kanske gör mig ovän nu med någon men det måste jag skita i för jag tycker innerst inne att det är intelligens befriat att rösta borgligt!!

Observera! Moderater får: Cancer,ADHD-barn, eller bara ha barn i skolan nu när inte Lundsberg finns längre eller bli gammal utan anhöriga.........Ja! "you name it" och ändå rustar man ner för just dessa grupper. Vilka puckon!!




Inga kommentarer: