söndag 16 mars 2014

Mina kvarter.



Ser på nyheterna att Grafikens hus i Mariefred brunnit ner till grunden och det var ju inte bra och inte blir det bättre när man tror att branden är anlagd. Något pucko som tuttat på och varför då kan man undra?

Himlen är blå och det får mig att tänka på Moderaterna och deras allierade som enligt färska opinions siffror tajtat till läget inför valet till hösten. Vattnet ska dock flyta lite till innan vi kan konstatera vad som gäller i september, hua säger jag bara!! Ja jag vill ju ha en radikal förändring i riksdag, kommuner och landsting.

Drack en mörk Grekisk (Fix) här om dan och fick känningar av längtan till sommar och Thassos. Yngsta sonen funderar på att hoppa av sommaren på ön och jobba vilket betyder att jag i dagsläget inte vet när och hur mycket jag kan vara i byn till sommaren men hoppas kunna vara där 7-8 veckor som vanligt. Lyx kan tyckas, men har jag mitt landställe där så har jag.

Såg lite på skidåkning från Paralympiska spelen och några som åkte störtlopp i 120 km/t och det är väl inte så konstigt kan man tycka men dom var ju blinda!! Häftigt trots allt även om det utspelat sig i det spektakulära landet Ryssland som inte helt delar mina värderingar.

Inga kommentarer: