söndag 23 mars 2014

Penis styr genusdebatten hur som...........




Gudrun i Fi tycker att "hen" kommer att fokusera än mer på kvinnans utan förskap i manssamhället och ytterligare försvaga ordet kvinna och i förlängningen hennes roll som just kvinna, mamma, arbetstagare, chef, ja "you name it" och jag är beredd att hålla med till hundra procent.

Själv tycker jag genusdebatten är kul men ack så ambivalent när den hela tiden ändrar riktning, innehålls fokus eller vad som är rätt eller fel. Sunt förnuft och kanske handlar det i grund och botten om könens lika värde lika värde och inte vad vi kallar lilla Lisa-Björn i hemmet, förskolan, parken, skolan och så vidare.

Nä nu stack jag ut hakan kanske när jag själv bara vill bli älskad, följa mina barns liv och levene, göra bilder, hålla någon i handen och knulla så mycket (orkar) det går.



Inga kommentarer: