onsdag 25 juni 2014

Hallonplantorna


Så var det dags att plantera hallonplantorna och det var ju bara att börja gräva i jorden som självklart är fylld med sten, Ja det är ju inga problem om man ska plantera enstaka plantor men jag ville ju skapa en växtplats bara för buskarna som förhoppningsvis kommer att trivas just där på baksidan av huset.


Svettigt att gräva för en gubbe som mig men till slut blev det en grop på 130x60x40 fri från sten och rötter från vinrankorna och bara att börja klä den med gammal klinker från huset och skapa en sarg liksom.


Åskan ligger i luften och lite moln slöjar himlen och gör jobbet lite lättar och jag slipper smeta in mig med solskydd men det är kvavt och svetten lackar och kanske kommer det lite lätt regn till kvällen?


Enterligen klart efter ett gäng timmars arbete och vattnat också så nu är dt bara att ta sig en promenad till ouzerian för ett par ouzo och tilltugg. Jag kan inte ha det bättre och lever gott.


Ja vad kan jag säga mer, jo jag lever just nu min dröm och det är bara att hoppa in i duschen!!



Inga kommentarer: