onsdag 25 november 2009

Nu och då.....


Tiden går så fort men står ändå på många sätt nästan stilla. Var idag och träffade en Stomi sköterska på Ersta sjukhus. Hon berättade och svara de på mina frågor runt livet med påse på magen. Ja jag har fått mitt operationsdatum nu.....Det blir den 9 december. Efter Ersta var det bara en rask promenad till Södersjukhuset och radiologen för att röntgas inför strålbehandlingen nästa vecka. 5 strålningar, en om dagen innan ingreppet veckan efter. Phuuu.....Allt har gått så snabbt och jag blir så väl omhändertagen, ja hinner inte tänka så mycket faktiskt, pang pang pang bara. Jag har läst en hel del "bloggar" om och runt livet med Stomi men det är bara tjejer som skriver.....Men så är det ju mycket i bloggvärlden fast jag vet och har hört att det är ju minst lika många killar som gör den här operationen och lever med sin påse på magen. Så är du kille och läser, skriv gärna några rader eller hör av dig. Ja all info om mail och annan kommunikation finns ju på min bloggsida eller Googla mig vet ja. Nä nu räcker det för nu.....Ska iväg på utvecklingssamtal med yngsta grabben. Vi höres!

2 kommentarer:

Camilla Franzén sa...

Hej! Kul att du gillar mina bilder. Gillar stilen på dina bilder, tycker om bilder med lite liv i, bilder från vanliga livet, dokumentärt fotat, allt sånt gillas :) Hur känns det med operationen? Jag själv längtade till min pga hur jag mådde innan den. Jag är ju inte kille, men något jag gjorde mycket inför min operation var att ställa frågor till andra med stomi. Så vill du fråga någon med erfarenhet av operationer och stomi kan du fråga mig precis vad som helst. Jag svarar verkligen på vilken fråga som helst. Det är ju en annan sak än att fråga en kirurg eller dylikt som inte har riktig erfarenhet av det. Jag lämnar min mail ifall du vill höra av dig. franzencamilla@hotmail.com

MB Chron sa...

Hej Tomas!
Jag är en kille/man 44 år som själv har stomi och har haft detta sedan 1984. Jag lever ett normalt liv där det inte finns något som hindrar mig från att göra allt som jag vill. Visst kan det ibland vara lite jobbigt att måsta ha stomi men den har gett mig ett nytt liv och den är inte ett hinder i mitt liv. Men det tog ju ett tag att acceptera den.
Har du några funderingar så hör gärna av dig min adress finns på min blogg www.kronisksjuk.bloggplatsen.se
"MB Chron detta är mitt pseudonym.