måndag 30 november 2009

Jag har fått cancer.


Idag var jag på radiologen för första gången och fick strålbehandling. Kommer att strålas fem gånger/en gång om dan den här veckan inför operationen nästa onsdag. Jag har ju ofta hört genom åren om ångest kring cancer och behandlingar och kanske också tänkt att det inte drabbar mig. Men nu är det som det är och ska jag vara riktigt ärlig så har jag nog haft tur, tänk alla droger (inte nu på många år), cigaretter och annan skit JAG har petat i mig genom åren. Ska med andra ord bli skönt att bli fri från tumören och som alla prover och undersökningar säger kommer jag till 80-90% bli helt frisk. Tyvärr är ju det inte allas prognos och just nu måste jag sända en tanke och uppåtpuff till alla ni som kämpar med cancern dagligen för att överleva eller bara må bra för dagen.

4 kommentarer:

Malin sa...

Sv; tackar :)

Julia sa...

Det klart att du blir frisk! Det känner jag redan på mig :)

Glas och Klorid sa...

Tack Hjärtat! Det tror (vet) jag också!

/T

Tesa sa...

Aj som f-n, vad trist att läsa om cancern.
Lycka till! Hoppas allt blir bra.