torsdag 27 oktober 2011

På kvälls kvisten....



Diskutionen går fram och tillbaka om digital kontra analog fotografi, med andra ord för och emot och vad ska jag säga efter alla dessa timmar, dagar och år i mörkrum. Ja alla varianter har jag ju prövat, allt från hemma i köket till proffslabb i bildgrupp eller kollektivlabb. Fixdoftande fingrar som följt med i flera dagar till tom plånbok.

Så till er som ondgör er över den nya eran av digital teknik och digitala kameror....Bara att inse att den tekniken har tagit över och gnäll inte på svärta, gråskalor och taskiga printar. Använd tekniken i stället på ett väl balanserat och nydanand sätt.

Det är ju attityden till objektet som styr kvaliteén på bilderna ändå och inte vilken kamerapark och objektiv fylld väskta man har.

Jag kommer väl ändå inte att göra mig av med de gamla trotjänarna till analoga klumpar som tyvärr oftast bara ligger i garderoben. Nä jag tar ju fram och använder dem lite då och då och det kan ju rekomenderas tilldig som funderar att göra dig av med vännerna.

Inga kommentarer: