lördag 14 april 2012







Det som händer på marken är ofta intressant och berättar en hel del om miljön vars fötter vi trampar. Svårt att fatta för en del men om tusen år kommer någon att gräva ut dessa prylar och spår och förundras över hur saker blev till eller fungerade, sociala mönster, regler och strukturer.


Åt gös till middag idag och undrar hur den ser ut om hundra år om den över huvud taget finns kvar då. Ja var är vi på väg i miljön? Gott var det i alla fall och jag tänker kämpa för att vi ska få behålla så många arter som möjligt både här och där.


Fick kalla fötter idag när jag vaknade och såg snön, inte just för att det var april väder utan för att jag undrade om vinterdäcken skulle bli aktuella igen. Ska till Västerås i morgon och kolla sonen och hans polare spela handboll i Irsta Blixten. Men sappade in väderprognosen på "mobben" och fann att det skulle gå över och det har det ju också i skrivande stund gjort. Magiskt androider.............


Från det ena till det andra så är jag så tok-sugen på att börja plåta analogt på allvar under en period och kolla hur det blir efter så lång tid. Det är ju som att cykla men, men..... Saknar fixdoft och efterbelysningens magiska resultat. Phuuu! Jag blir svettig av att tänka på det.

Inga kommentarer: