söndag 29 april 2012

Ny klippt gammal DJ! Ja från den gamla goda tiden.



Idag har det varit en solig och varm vårdag i Stockholm och jag har klippt mig kort som vanligt. I skrivande stund är jag också rakad men det är lite för sött för ett självporträtt så det fick bli ett porträtt innan bladet gjorde sitt. 


Gröna Lund har öppnat i stan och då vaknar mina minnen från ungdomens "fyllborg" som ofta firades just där på diskoteken Jampen eller Revolution. Inte för att vi drack speciellt mycket vi gamla "flummare" men kul hade vi. Själv så praktiserade jag i 8:an på en reklambyrå som ägdes av Leif Illernäs som också var innehavare av discona på Grönan och ett eller annat stånd. Jag stod i ett stånd där man skulle rulla puckar i fack med krimskrams som priser och senare på kvällarna plockade jag disk (ölglas) och gjorde ett eller annat inhopp som discjockey. Några år senare blev det plattvändare på Bobadilla på Svartmangatan 27 i Gamla Stan och där blev jag några år. Kul tid i mitt liv!


Ringde äldsta grabben och undrade om han skulle ha middag och då sa han att han var just på Gröna Lund, så cirkeln är på något sätt sluten även om det som var då inte är nu. Men ändå!!











Inga kommentarer: