söndag 22 april 2012

Urbana gymnaster.









I "Björnsan" är det snabbt lätt att få favoriter bland de Urbana gymnasterna och jag tycker det är fantastiskt att man från staden satsat (för ovanlighetens skull) på dessa skatepooler i Björns Trädgårds Skatepark. Och som ur-urban gubbe få uppleva denna energi.


På Fotografiska igår blev jag inte så imponerad av fotografin som visas just nu, kanske en eller annan stark bild hos Marcus Bleasdales bilder om barnsoldater i Uganda. Annars ganska ointressant gammal skåpmat även om Helena Blomqvist är nyskapande men i mina ögon smått Nationalromantisk och ensidig. Gäsp!!


Om någon vecka ska vi i Sverige bli 9,5 miljoner människor skriver riksorganet DN. Och!! Säger jag då. Det finns ju många länder i Europa eller världen för den delen som har 5-6 (t.ex Tyskland) gånger fler människor i sina länder eller mer för den delen. Så va fan, fyll på vet jag, på Lidingö, Storängsbotten, Värtan fast här på Södermalm är det ganska fullt redan. Fast jag kan tänka mig fler från andra kulturer i stället för alla surdegs människor, it-konsulter och bon-yuppisar.

Inga kommentarer: