söndag 8 februari 2015

Ännu en söndag i februari 2015



En vecka av hosta, värk i kroppen och det kan bara bli bättre...........mixar Ipren, Cocilane och Voltaren (köpta i Grekland) och jag vill inte ha några hälso "freaks" goda råd utan gör som jag brukar.

Solen skiner utanför mina fönster och vindarna gör det kallare än vad som är nödvändigt och jag har det varmt, varmare än många andra där ute.

Ser på TV att ett växande lyxproblem är när folk tränar för mycket och äter för lite onyttiga saker och fastnar i ortorexi eller träningsberoende som består i en besatthet i kost och träning. Kan bara konstatera att jag inte ligger i farozonen för det.

Det pratas ju mycket om att hålla sjukdomar borta med att träna, äta nyttigt och en hel del andra kurer men det är bara konstatera att 1 av 3 ändå skoningslöst drabbas av cancer. Så jag är väl en tvivlare av att hälso "freaksen" skulle klara sig bättre än andra för utom att kanske ha en fördel att ta sig tillbaka och rehabba sig efter att fått diagnoser, behandlingar, operativa ingrepp o.s.v
Ja ja kanske har jag fel men jag följer bara min egen tes och lever vidare som jag alltid gjort och mår bra med att äta, dricka, träna lagom men försöka om du vill älska mer än lagom.








Inga kommentarer: