torsdag 25 juni 2015

Inget någon anade som vanligt.



Tog mig en tur till Limenas (huvudstaden på ön) idag och köpte lite buskar på vägen till min vän krukmakaren Costis. Vi drack lite thé och njöt av utsikten från hans verkstad och pratade som alltid om både det ena och det andra. Trevlig snubbe Costis som alltid tar emot mig med ett leende.

Väl hemma i byn igen är det dags för en Ouzo eller två innan "mesimeri" vilan och just nu jobbar man med det nya avlopps systemet i byn som ska sammanföra alla septitankar till ett gemensamt avlopp som ska transportera allt avlopp till reningsverket. Kanon tycker jag men också intressant att se om det i slutändan funkar.

Men som vanligt när man gräver så hittas det alltid något från förr och nu inget undantag utan en mur från lång, lång tid tillbaka uppenbarar sig när man gräver utanför byns kyrka. Enligt arkeologen kan det röra sig om något väldigt gammalt såklart. Detta betyder i få ord att just här stannar hela arbetet upp tills man vet vad som finns där och i Grekland kan det ta tid.

På Sportify sjunger Temptation "mother nature" och jag svävar bort och tycker fan vad nice..........

Älskar livet och hoppas alla andra ska får känna den känslan också även om jag samtidigt vet att det inte är så.

I kväll ska jag fritera småfiskar (gavros) och bara njuta av att få mumsa på något jag vet många inte har testat eller konstigt nog inte tycker om hur man nu inte kan göra det.

Nu en stunds vila.



Inga kommentarer: