onsdag 22 juni 2016

En vanlig onsdag i senare delen av juni 2016

Kommer hem från ouzerian efter dagens lunch av maze och ouzo och tar tag i tallriken jag glömt efter frukost och bränner skiten ur fingrarna när jag upptäcker att den stått i solen några timmar. Värmebölja på Thassos och Grekland nu.

Sitter nu och "gofar" i mitt svala hus med hjälp av värmeväxlaren som smeker min nakna kropp med sval bris och fläkt till tonerna av Led Zepperlin. Glaset som släcker min törst är tomt av Retsina och Coca Cola och jag måste gå och hämta lite mera.

Dagen har bestått i att vakna sent, gå till bagaren och göra kaffe. Ja lite mer har passerat, några bilder har blivit gjorda och citrondoftande busken i trädgården som jag klippte ner igår hade torkat så nu blivit thé i påse som jag ska ta med mig hem till mörka hösten.

Lokala Tavernan har tyvärr stängt eftersom paret som hade den har separerat, shit sånt skit händer här också och blir lite ledsen i ögat eftersom det kändes som en institution. Livet är inte alltid som jag tror det ska vara för evigt och kanske kommer det något gott ur det också.

Värmer nu upp inför Sveriges ödesmatch mot Belgien som såklart sänds på en av mina 25 gratiskanaler här på Thassos. TV-licens vad är det för någonting och får kolla hur och vilket ansvar jag tar där hemma till hösten.

Nya IKEA mattan jag köpte i all hast hemma i Kungens Kurva blev så jävla bra här tre hundra mil bort och nu ska jag ta mig en messi meri gott folk så jag orkar stötta "Zlatan and the gang" senare.

Kram från Thassos










Inga kommentarer: