torsdag 2 juni 2016

Snart min tur



Snart är det min tur att ställa ut mina fina men få krukväxter i trapphusfönstret för omvårdnad av grannen Monika som också är den som tittar till min lägenhet medans jag är i Grekland. 
Ja vi har en fin omsorg om varandra i mitt hus och vi har koll på varandra på ett bra sätt. Skulle jag inte se någon av grannarna på ett tag så ringer jag helt enkelt på men det brukar inte hända för vi snackar med varandra.
Så sticker Monika till Jämtland så meddelar hon det och är Kettil (pianisten på bottenvåningen) ute på gigg eller turnè så vet jag om det också. Paret under är Dalmasar och sticket titt som tätt till Dalarna eller sin kolonilott i Skarpnäck Såklart vet dom alla om också när jag sticker till Grekland.

Vilken dag som helst börjar fotbolls-EM i Frankrike och tråkigt nog är inte Grekland kvalificerat men eftersom grekerna är fotbollstokiga så kommer jag nog att kunna se en eller annan match när jag kommer ner. Storbild vid strandpromenaden i grannbyn med en kall Mythos..........Nice!

Promenerar hem från jobbet och det ser ut som alla mår ett par snäpp bättre nu när solen kommit fram och på gamla Skanstulls bron skrålar och sjunger gymnasieklasserna från Kärrtorps Gymnasium i karavan av lastbilsflak. 

Själv minns jag hur jag och polaren "kemisten" köpte en back mellanpilsner, snodde en roddbåt vid Rålambshovsparken och rodde ut och satte oss mitt i Riddarfjärden. Det var vårat utspring från Kungsholms Gymnasium 1974 och fan jag minns inte hur vi kom i land men här sitter jag i alla fall och minns livs levande. 

Micke "kemisten" Lyng försvann tyvärr som så många andra i heroinets käftar, jävla skit förresten men du finns i mitt minne grabben.

Snart är det min tur att ställa ut krukorna och dra till Grekland.


Inga kommentarer: