torsdag 13 juli 2017

Vad vore livet utan projekt.....

Fick 2009 en gammal dör av grannen Tomai som skulle på tippen och tänkte att det kanske kunde bli ett matbord. Sagt och gjort bara att börja skrapa och slipa på något jag tyckte fick bära eller brista.....ja va fan jag kunde ju inte ana.



Mycket skrapande, värmepistolande och slipande senare kom det vackra trät fram i sin vackra nakenhet och med lite (Clou) bets och ett par lager lack var bordsskivan klar.
Så nu var det ju bordsben också och virke har ju min lokala verktygs och brädgårds affär, Varvara och Christos. 

Ja och jag fick tänka till liksom.



Men nu tycker jag efter ett par år att det är dags att fixa den lilla rangligheten i bordet. Är ju inte mycket att snacka om men jag måste ju ha nya projekt hela tiden annars får jag spunk eftersom jag ju gillar att vara på stranden men fan inte varje dag eller hela tiden liksom.




Så det får bli en tvärslå, balk, bjälke eller vad tusan det kan heta för att göra bordet lite stadigare så inte vinglasen vinglar om middagen blir lite partylik.



Snart är klocka två och det är tid för att sätta sig några timmar på Cafe neon för att försjunka i en bok eller bara lyssna på folket eller välsignas med en eller ett par bra bilder.


Inga kommentarer: