måndag 21 augusti 2023

 Året var 2003 när jag och min dåvarande fru blev med hus i Grekland, ja hus och hus mer som en ruin av ett gammalt hus.



För att göra en lång historia kort är jag nu sedan 2013 lyckligt skild med en ny kärlek som heter Helena som gör livet gött att leva.

Så tillbaka till huset som en arkitekt kollade in och möjligheten att bygga ett nytt hus. Med hjälp av den stomme som fortfarande var okay så fick grannen Takis ritningarna och började mura upp huset med hjälp av en betong kille som göt allt som behövde gjutas.

Vad som var tänkt från början var att en liten toalett skulle finnas på övervåningen men det förstod jag nog inte riktigt varför. Ja de planerna sa jag helt klart nej till eftersom jag inte ville ha något vatten på något annat ställe än nedre våningen med tanke på vad som skulle hända vid läckage typ.

Sagt och gjort så började bygget och med utan den planerade toaletten blev det som det blev och sedan huset blev inflyttnings klart 2007 har den utbyggnaden som blev ett stort badrum saknat ett tak. Och efter mycket om och men blev det i år till slut ett tak lagt där.







Så till slut blev huset färdigt efter alla dessa år och nu återstår bara lite puts på väggen och lite ny färg så blir det bra. Och så undviker jag ju kanske blivande vattenskador på de vågräta ytorna som utgör delar av det fin badrummet på nedre våningen.



Men det finns så mycket att berätta om vägen till att bli husägare i ett land som Grekland men det tar vi en annan dag eller lite då och då.


Så för den här gången............. Over and out friends!!