tisdag 29 augusti 2023


 Var i dag i Limenas som är huvudstaden här på ön för att försöka reda ut varför jag inte lägre kan betala med kort på mitt Grekiska internet-bolags hemsida, ja som jag alltid har gjort.

In på bolagets lokalkontor som inte heter Cosmote som det står på fakturan utan "Germanos" eftersom det är ett Tyskt ägarskap. Men där slutar effektiviteten visar det sig när vi efter mycket om och men tillsammans med supporten på telefon inte hittar någon lösning. 

Ja så är det i Grekland att hittar man ingen lösning så antingen är det min banks fel eller så kort och gott.......... "betala i morgon vet ja". 

Jag frågade om det gick att betala typ 6 månader i förskott och det gick så klart bra så jag halade upp mitt debit-kort och tänkte betala men det blev nobben på maskinen. då tog jag fram mitt kreditkort och då gick det bra. så nu ligger jag plus minst ett halvår. Ringde min bank när jag kom hem till byn och det visade sig att det fanns inga problem med kortet utan problemet hos internet leverantören. 

Moment 22 och jag firade med en ouzo-meze och några kapitel i min senaste kriminalare "Rättslös" av Karin Aspenström och Peter Rätz.

Nä nu tar jag ett par timmars dräglande sömn på kudden och fan vet vad som händer i kväll, ja det får jag återkomma till.

Inga kommentarer: