fredag 1 september 2023

Dagen vaknar med ett lätt dis och jag bestämmer att egna mig åt att softa och hoppas på regn.

Städar gården och det behövs och värmen är inte så tryckande, största delen av gården ligger i sol nästan hela dagen är det bara olivträdet som ger skugga.


Går runt och sopar gården från löv från olivträdet och all det annat som hamnar på marken. Hoppas i mitt stilla sinne på lite regn, ja det skulle pigga upp inte bara luften utan fram för allt växtligheten som behöver ett par dagars dusch..........minst!!!

Vi är lite avundsjuka på all nederbörd som kommer hemma i Sverige eftersom det behövs regn och åter regn här i Grekland. 

Jag tar mig en promenad till Vanielis för en Ouza/meze eftersom klockn blivit eftermiddag och gården ser bra ut, jag skiter i stranden idag och inget regn ser ut att förgylla tillvaron. 

Ja jag vet att det bara regnar och regnar hemma i Sverige, fan vad orättvist vädrets (klimatet) makter är. 

Vi får väl göra som jag, ja soppa framför vår egen dörr och inte skylla på någon annan i klimatfrågan när det inte tycks stämma.

Eller vete fan om jag gör rätt som kör bil och har noll koll på klimat kompensation. 



Men så länge katterna trivs och inte gör några konstigheter känner jag mig trygg eftersom jag är förvissad om att djuren är de bästa värdemätarna på om det är något knas på gång. Även om jag följer alla rapporter och forskning i klimat utvecklingens snåriga ut djungel.

 

Inga kommentarer: