måndag 25 september 2023

 


Katterna kommer med troféer som dom brukar och den här gången en liten mus. Inga feta råttor här inte, som så mycket annat med missväxt av oliv och allt annat så är mössen inte mycket att äta.
Troligtvis kommer en eller annan katt stryka med till vintern om dom inte fått lite extra i matskålarna här i kvarteren.

Cornelius, Hester och lilla Leo som nu har vuxit till sig ordentligt kommer att klara sig antar jag eftersom dom är så sociala och ser till att få extra året runt. Men de skygga och vilda strykarkatterna lär få problem tror jag.

När vi kom hit i juli köptes det två olika chili och en tomat planta, tomaten blev en flopp men chilin växer så det knakar och frukterna kommer att få följa med till Sverige. 
Ja nu är det inte så många dagar kvar innan jag ska ta mig hem genom Europa och jag har börjat så smått med förberedelserna av städning och vinterkonserveringen av huset.

Hörde på nyheterna att en moskè brinner i Sverige och att ett gäng unga bröder tillsammans med en flicka nu åtalas för ett mord på en taxichaufför som ska enligt dem våldtagit flickan. 

Jag kommer att komma hem till High Chapprall av skjutningar, sprängningar, mord och annat skit och får väl börja med att vaccinera mig mot RS-viruset och kanske något mer, ja va fan vet jag.

Avsaknaden av min älskades famn gör sig extra mycket påmind nu när jag också känner mig nöjd för den här perioden på ön.

Nä nu ska jag gå till slaktaren och köpa mig "miså kila moskari kima" och göra något smarrigt till middag, sug på den du!!



  

2 kommentarer:

Anonym sa...

Välkommen hem till Sverige. Landet som funkar ganska bra trots allt… media är ju fantastiska på att skriva att allt är katastrof… i min lilla del av världen tuffar i alla fall det mesta på som vanligt. Nu ser jag fram emot några härliga färgsprakande höstdagar! Ha en fin resa hemåt!

Glas och Klorid sa...

En får tacka!! Det brukar tuffa på ganska bra i mina "hoods" också och fina höstdagar ser jag fram emot. Lev väl!!