söndag 3 september 2023


 Jag har aldrig någonsin varit så här länge på ön och i huset som i år och samtidigt fått så lite gjort, ja hittills i alla fall.  I år blir det nästan tre månader som jag blir här utan att behöva tänka på returen till arbete eller andra uppgifter i Sverige.

Läser böcker, matar katterna, tar en tur till stranden, går på café neon och kollar på film och nyheter på Tv:n där streaming tjänsterna ger mig allt i princip. Det är bara Svt play som inte ger mig det jag önskar, det står ofta att sändningen bara visas i Sverige så då skiter det sig.

Är nu i väntans tider för att det ska bli lite svalare så jag kan måla huset utvändigt på en av sidorna som blivit lite eftersatt. Och nu med det nya taket som blev gjort så är det ju bara att rolla på lite när temperaturen blivit mer i min smak för utomhusarbete.

Planerar också att röja lite av växtligheten på baksidan av huset som blivit extra risigt från förra sommaren men det kräver också att temperaturen sjunker något eftersom jag inte är någon morgon människa.

Norrköping är på den kriminella kartan just nu med skjutningar och sprängningar. Ja ett helt hus höll ju på att stryka med och jag undrar om de hade en bombverkstad där eller. Får väll uppdatera mig på nyheterna till kvällen.




Solen går ner över olivlundarna och jag ska äta rester och skölja ner med lite Retsina i kväll, sedan läsa vidare i en däckare jag håller på med.



2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja visst är det både en konstig och härlig känsla att vara pensionär?! Man MÅSTE inte fixa klart saker innan helgen är över, måste inte förbereda veckan några timmar på söndagskvällen… Detta livet är ren njutning!

Glas och Klorid sa...

Ja jag har inte riktigt landat i pensionärs täcket än det börjar nog först när jag kommer hem till Sverige och vardagen igen.