tisdag 5 september 2023

En vanlig tisdag i Kalivia, september 2023.




Ön Thasos var i natt i stormens öga och jag fick lov att städa gården lite nu på morgonen. Färgtråget hamnade på stolarna som brukar vara Hesters plats. 
Då fick det bli grillen i stället och det ser ju helt okay ut också, kanske luktar det lite gott där.
Ja nu har det lugnat ner sig något men himlen täcks fortfarande av ömsom tunga åskmoln och vanliga vita som skymmer solen så det får bli lite pyssel i huset idag.
Tittade på nyheterna från Sverige i morse och det är mycket snack om skatt upp och skatt ner beroende vem som uttalar sig i den politiska sandlådan. Konstaterar av staplarna som visas att jag skulle få en skattelättnad på dryga hundringen i månaden som jag hellre ger till barn, hälsa och annan omsorg om jag fick bestämma.
Det som gör mig mest förbannad är de politiker som bollar med dessa miljarder plus alla höginkomsttagare inte själva har något behov av dessa pengar utan ska bara ha och ha mer hur som. 

Får inte ihop det liksom.

Vår Moderata finans minister ler i TV och säger att nu är det låg- och medelinkomsttagarnas tur få lite, men om man tittar på siffrorna så är det precis som vanligt. Den som får mest i lönekuvertet får också mest skatte lättnad.

Som sagt....... Får inte ihop det liksom.

Kollar ut genom fönstret och Hester har övergivit grillen och jag kommer på att jag behöver lite färg och annat till huset. 
Undrar om järnhandeln har öppet, ja de brukar ju ha "mesimeri" mellan två och sex men eftersom det storm-regnat i två dagar och temperaturen är nere på 25 grader så borde väl ingen behöva middagsvilan. Fast det är ingen ide att ta sig in till grannbyn än för jag tror det sussas hur som och handla det som behövs får jag göra i kväll.
 


Inga kommentarer: