lördag 31 mars 2012

I sista skälvande......


Sitter och tänker på de människor i fattigare förhållanden och på sådana ställen i världen som inte har möjlighet till samma vård som vi har. Känner mig lyckligt lottad till de saker som jag behöver, stomipåsar, tejpsprayer, kompresser, läkemedel (vid behov) ja kort och gott alla de saker som jag får gratis efter att bara en gång om året betalat 2200 kronor för saker som i mitt fall kostar 10 tusentals kronor.

När då folk klagar på skatterna blir jag illa berörd och tänker än en gång på alla de som inte får/har de möjligheterna och kanske för att få möjlighet till sjukvård och överlevnad bara har döden att blicka fram emot. Jävla orättvist!

Vaknade för övrigt idag till ett snöväder som inte gjorde att jag gick igång precis fast planerna på en ny "skyline" av höghus i Värtan gläder mig samtidigt som långt framskridna planer på att bevara det gamla vattengasverket och elva andra K-märkta byggnader i stan. Tänk om de sparat t.ex det gamla "stallet" vid Södermälarstrand och en hel del andra hus som bara försvann.

Inga kommentarer: