fredag 2 mars 2012

Snart kommer solens strålar också att värma mig/dig!



Nu har det hänt mig flera dagar i rad att folk beter sig som arslen, inte kollar bakom sig när de öppnar en dörr, inte tackar när jag tydligt backar undan för att de ska få plats att komma fram. Som idag på ICA när jag i den trånga gången släpper fram en (skitstövel) farsa med barnvagn och han inte ens bemödar sig att möta min blick, le eller tacka för min artighet. Nu vill jag ju inte på något sätt slå mig för bröstet eller visa mig duktig. NÄ! Så gör jag alltid och tycker att det ska alla göra eftersom det bara är god ton eller gott uppförande........Fan vad det låter illa men det är dagens sanning. Och inte fan handlar det om senvinter ångest eller något för det sker ju året runt.

Eller dessa surdegsmorsor som kommer med sina SOFO truckar fyllda med skrikiga, curlade ungar och bara "dörnar" på minst 2 och ibland 3 i bredd med sina smartfones klistrade vid örat och bara kör över oss vanliga människor.
Nä det är dags att sätta ner foten för jag klarar snart inte av dessa neandertalare till sur-puckon eller sönder curlade generationer som trafikerar våra gator, torg och affärer.

Gnäll, gnäll tycker du kanske men var finns det gamla sunda hyfset och tycker någon att det är reaktionära tankar jag har att det var bättre förr så "what the heck"!

Inga kommentarer: