söndag 21 juli 2013

Höns kanske?




Uppe med tuppen promenerade jag till bagaren som vanligt och när jag kom hem stoltserade tupp på gården. Han blev ju lika förvånad som jag och flydde raskt till baksidan vilket fick mig att fundera "kanske höns?". Vill bygga ett litet hus på baksidan, typ ateljé med ett stort rum, fönster i taket, rinnande vatten, liten toa, spis. Skulle kunna bli en 30 kvadrat ungefär, men det är ju det där med bygglov, Men det har nu tydligen kommit en ny lag eller ett lagutrymme för amnestier runt svarbyggen här i Grekland så varför inte, ska fundera lite till helt klart!!

Fan vet hur de frigående hönsen klarar sig med alla strykarkatter och så illern förstås som härjar runt. Inte lätt att vara fjäder fä här inte.

Nu är det billigt med ägg här så jag hoppar nog hönsen och fortsätter att sponsra den lokale handlaren med ägginköp och slaktaren för kyckling så klart. Alltid lika kul att gå dit och slänga lite käft på min halvdassiga Grekiska, låter nog som en invandrare i Sverige som inte varit där så länge. men huvudsaken är ju att vi förstår varandra och så är det väl hemma också, i alla fall för min del!





Inga kommentarer: