lördag 20 juli 2013

Surdegs medelklassen!





Hos bagaren kostar en limpa 6 kronor och den räcker både till frukost och till att doppa eller suga upp sås och tzatziki till middagen medans hemma är det svårt att hitta bröd under 20 i affären om det inte är så att det bara finns surdegsbröd för mellan 50-70 spänn hos surdegsbagaren.....Ja jag säger inte mer om det för det går väl ingen nöd på den nya surdegs medelklassen där hemma.

Tänkte i mitt stilla sinne att jag skulle issolera taket på huset i år men har fan inte råd, det är dyrt att skiljas konstaterar jag men det går ingen nöd på mig och huset för det utan jag får göra det nästa år i stället. Att issolera är för både för kyla på vintern och göra det svalare på sommaren och hålla ner elkostnaderna lite för värmeväxlaren som går som AC på sommaren och värmer för kråkorna på vintern. Är det något som är lite dyrt här i Grekland så är det elen.

Inte undra på att fler och fler skaffa sig solceller i större skala för att ge kräm till bevattningar men det skulle kunna vara mycket mer och jag ska undersöka min egen möjlighet att utnyttja solen.

På tisdag kommer min äldsta son ner till ön också och då är nästan alla kära på plats i solen, men man kan ju inte få allt och det är skönt att jag kan förmedla mina känslor över mail och telefon även om det för en eller annan låter lite torftigt.
Ja jag hör ju titt som tätt orden "vad gjorde men förr".
Äh va fan det är nu och inte då som gäller tycker jag och det styr ju över känslorna också såklart.

Så inget sånt snack för min del tack!!

Bakåtsträvare där!!




Inga kommentarer: